Emas : Pelaburan untuk masa hadapan

Assalamualaikum.

Cerita2 tentang simpanan.
Lepas raya hari tu, niat nak beli emas 50gram. Dok pikir2 duit hasil dok niaga Shaklee ni (psssst: niaga shaklee ni memang menguntungkan!!) lebih dari buat modal pusingan, zakat pastu lebih kepada nak reward diri sendiri.


Pastu dok godek2 apps public gold tengok ada promo jadi dealer dengan pembelian 100g emas. ( masa tu harga segram rm145). Biasanya untuk jadi dealer kita kene buat pembelian at least rm30k. (Kecuali bila ada promo2 tertentu).



Pastu bermulala episod mesej sana sini tye pasal promo ni. Sebab ramai dalam friendlist adalah dealer public gold. Last2 join dengan Ustaz Khairul Anuar ( senior sekolah dulu) sebab dia bagi jawapan cepat, tepat dan ringkas. Hihi.

GAP ni apa?
Ianya adalah singkatan kepada Gold Accumulative Programme yang mana kita berpeluang menyertainya serendah pembelian 1g emas mengikut harga semasa. Bermakna kita beli GRAM emas dan menyimpan dengan Public Gold. Macam kita buka akaun bank. Bermakna, apabila kita nak keluarkan emas dari akaun (fizikalkan), kita boleh keluarkan GRAM emas dari akaun (mengikut brapa gram yang terkumpul) yang mana harga semasa tidak lagi di ambil kira.

GAP ni untuk siapa?
1) Untuk orang yang ada kesedarna nak menyimpan emas tapi tak de banyak modal nak beli ketul emas yang besar (ie 1dinar:4.25g). 
Perlu diingat lagi berat emas yang kita ada lagi kurang "spread" bila kita nak jual balik. Boleh refer gambar di bawah untuk spread.



2) Orang yang nak menyimpan emas tapi tak nak pegang ems sendir. Yelah, dah beli sekilogram emas, maunya tak tidur malam pikirkan emas takut kene rembat. Baik simpan je kat public gold. Hihi.

Pastu yang bestnya, thru GAP ni jugak, kita boleh buka join akaun dengan anak2 kita. Best kan?

Mestila best. Jomla kita. Sesapa yang berminat nak buka akaun GAP ni boleh contact saya.  Urusannya semudah ABC.

Kalau ada yang berminat nak jadi dealer pun boleh jugak. Promo 100g GAP untuk Hari Malaysia pun ada. Valid sepanjang bulan september ni.


Terima kasih kerana sudi membaca.

Share this:

Tentang Penulis

Isteri kepada Hardi Raimee. Ibu kepada 3 orang cahaya mata. Ilman, Ruhil dan Sufi.

0 comments:

Post a Comment