Cara elak jaundis di kalangan bayi baru lahir

Assalamualaikum.

Pagi tadi Ummi up status pasal Vitamin D membantu masalah jaundis kepada bayi. Tetiba ada seseorang komen bertanyakan apa kaitan Jaundis dengan Vitamin D dan Kalsium.

Sebelum menjawab soalan, Ummi nak belanja satu testimoni berkenaan jaundis.


KALSIUM VS VITAMIN D
Kenapa Ostematrix Shaklee? Camana Ostematrix atau lebih dikenali sebagai kalsium Shaklee nih boleh bantu masalah jaundis pada bayi?

Untuk pengetahuan semua, di dalam Ostematrix terkandung Vitamin D yang membantu penyerapan Kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang dan menguatkan kerangka badan.


VITAMIN D VS JAUNDIS



Vitamin D pula merupakan vitamin larut lemak yang membantu memecahkan bilirubin menjadi soluble composition dan boleh dikumuhkan. Secara normalnya hati akan memecahkan composition bilirubin yang dihasilkan menjadi larut sesuai pada masanya. Tetapi bayi yang baru lahir, adakalanya hati belum ready untuk melakukan tugasannya. di sini lah fungsi Vitamin D. 

APA ITU BILIRUBIN?

Secara teorinya, kalsium dan vitamin D membantu kelancaran usus. Jadi, dengan cukupnya kalsium dan vit D dalam pada bayi, bayi akan mudah berak dan seterusnya mengeluarkan bilirubin.


CARA MENENTUKAN TAHAP BILIRUBIN DALAM BADAN

KHIDMAT NASIHAT

Jadi, untuk ibu yang sedang mengandung, di nasihatkan memastikan kalsium dan vitamin D cukup untuk diri sendiri dan bayi yang dikandung. Jika vitamin D dan kalsium tidak mencukupi bagi bayi yang dikandung, ianya akan di ambil dari tulang belakang Ibu sedikit demi sedikit. 

Semoga bermanfaat.

Selamat malam.

Share this:

Tentang Penulis

Isteri kepada Hardi Raimee. Ibu kepada 3 orang cahaya mata. Ilman, Ruhil dan Sufi.

1 comments:

  1. How to find a sportsbook near me - Dr.D.C.
    › › 서산 출장마사지 › Sports 광주 출장샵 영천 출장샵구리 출장마사지 › Sports The Best Sports 부천 출장안마 Book in the US. Best sportsbooks. Top Sportsbooks for all skill levels. Find a trusted sports betting partner to review your sportsbook.

    ReplyDelete